Spilles av nå

Title

Artist

Background

Radioreklame

Med radio når du mennesker der de er og når de minst venter det – og gjerne mens de er på farten. Det kan enten være i bilen til eller fra jobb, på vei til butikken, henting på håndballtrening eller på arbeidsoppdrag, eller det kan være hjemme, på hytta, på tur med hunden eller i butikken.

En radioreklame treffer ofte lytteren tett opptil kjøpsøyeblikket. Vi opplever det gang på gang, og får det bekreftet fra våre kunder; radioreklame virker!

Man kan ikke scrolle forbi radioreklamen
Man kan ikke overse en radioreklame på samme måte som man kan bla forbi en avisannonse eller scrolle forbi en reklame på facebook. Elektroniske målinger av radiolytting viser dessuten at 93% av lytterne som var der før reklamepausen, fortsatt lytter etter reklamepausen.
(Kilde: PPM/Arbitron).

Radio er et “personlig” medium og oppleves som en én-til-én-samtale mellom lytteren og den som prater på radio, noe som gir en rekke fordeler;

  • Du treffer lytteren direkte
  • Du kan vekke følelser og engasjement hos lytteren
  • Du kan skape tillit og lojalitet med lytteren

Hva fungerer best på radio?
Hvordan kan du på best mulig måte utnytte de verdifulle sekundene du har til rådighet i en radioreklame?

Radio er et “øyeblikks-medium” som fungerer godt til å påvirke lytterens kjøpelyst og handlekraft der og da. Å reklamere for pågående kampanjer og tidsbegrensede tilbud er en god måte å utnytte dette på.

Siden så mange hører på radio i så mange forskjellige situasjoner og settinger er radio også et ypperlig medium for profilannonsering og merkevarebygging. Vi mennesker generelt er vanedyr; vi lytter ofte på radio på de samme tidspunktene og på de samme stedene hver dag. Dukker ditt firmanavn opp med jevne mellomrom, på de rette tidspunktene og over lang tid, vil det bidra til å gjøre din merkevare “top of mind”.

Hvordan spisser du ditt budskap for best mulig å treffe din målgruppe? Vi hjelper deg!

Radio P40 kan tilby deg som annonsør en rekke spennende muligheter og produkter. Våre rådgivere utvikler vanligvis en skreddersydd eksponeringsplan for hver enkelt annonsør.

Her er noen av de faste reklamepakkene og sendeflatene vi kan tilby. Vennligst kontakt oss for mer informasjon eller andre løsninger.

Reklameprodukter

Enkeltspots
Vi produserer og trafikkerer radiospots med variable lengder, som fordeles i våre sendeflater.

Pakke
Månedspakke med variabelt antall spots hver dag i ønsket tidsperiode (fra 100 til 400 spots per måned). I denne pakken blir radiospottene kjørt kort tid i forkant av nyheter hver hele time.

Nyheter INN
Måneds- eller ukespakke med en eller flere faste radiospotter INN mot de daglige nyhetssendingene hver hele time. Plasseringen er eksklusiv med kun én annonsør.

Nyheter UT
Månedspakke med en eller flere faste radiospotter UT av de daglige nyhetssendingene hver hele time.

Været presenteres av…
Månedspakke med logospots inn mot værmeldingen hver time.

Været UT
Månedspakke med radiospots UT av værmeldingen hver time.S

Nettbanner
Vi legger hele tiden ut aktuelle saker, innslag og konkurranser på våre nettsider. Plassér dine

Sendeflater

Sendeflater

Nyttige tips og råd

Hva er det første man bør tenke på når man skal lage en radioreklame? Her er litt inspirasjon.
De 10 bud for radioreklame:
Fokusér på fordelene for lytteren/kunden – (Lytteren sitter ikke i endeløs spenning og venter på å få lære mer om deg og ditt firma, men vil vite hva du kan tilby ham/henne.)
La budskapet være en del av historien – (Du bør ha ett konkret budskap i radioreklamen din, og det bør være en “rød tråd” som bygger opp til sluttpoenget.)
3 Bruk radio til tilbud, konsentrert og massivt – (Med radio treffer du kunder tett opptil kjøpsøyeblikket. Kjører du mange radiospotter i en kort periode får du mye oppmerksomhet rundt din kampanje.)
4 Bruk radio til profilannonsering, kontinuerlig – (Vær alltid tilstede på radio. Med jevnlige radiospotter over lang tid blir lytteren vant til å høre navnet ditt, og du kan gjøre din merkevare “top of mind”.)
Lag serier / skap universer – (Skap et eget univers som er unikt for din radioreklame. Det kan være alt fra rare karakterer til spesielle situasjoner eller en bestemt sjargong. Når du har funnet noe som fungerer, stol på idéen og lag en serie ut av det.)
Bruk radiomediets styrker – (Med radio treffer du folk på farten. Spill gjerne på lytterens følelser, og bruk gjerne humor. Les mer her.)
Bruk bilder, tenk visuelt – (Det er radio som gir deg de beste bildene, nemlig de du skaper selv inne i hodet ditt. Tenk visuelt og dra nytte av lytterens fantasi.)
Sats på realisme og ekthet – (La ikke radiospotten bli så bisarr at lytteren “faller av lasset”. La den være passe jordnær og troverdig.)
Fortell en historie – (Alle liker en god historie, og det får lytteren til å høre etter. Gi lytteren en god opplevelse.)
10 Vis mot, vær åpen og gå mot strømmen – (Våg å skille deg ut. Ikke forkast en idé kun fordi den høres for absurd ut med en gang.)